Here I am! Alla conquista del blog!

Hello there,

welcome to my blog! This is my first post and I would like to introduce myself.

I’m Valentina Turci, 24, aspirant professional photographer. I live in Gragnano (Italy) but I want to move on and dedicate my life for my passion. As you can see I’m a dreamer and my motto is “You don’t live if your dreams die”, that’s my advice for all the young people.

Anyway, my biggest passions are photography (really?) and vision arts. I felt in love with it when I was only a child and my parents gave me a little camera for my 8th X-mas present! I loved to take pictures of everything and everywhere, I was really charmed by the shutter sound and by the strange colors of films ( then I discover the negative XD).

In teenage years I dedicated my time filming with a camera lots of funny videos with my friends, it was very amusing! So I abandoned my camera for a while…

At the age of 20 I bought my first Reflex and after all my passion is becoming a serious thing. I’m studying photography and I know this is my way ( crossing fingers). I’m addicted to portraits and fashion photography, I prefer to take photos to human things.. as people.

Beside the visual arts I’m a rock music lover, make-up addicted, movies watcher and an hunger reader; all these thing are an inspiration for me because while I listen to a song or I read a book my brain becomes to work about projects and pics.

I hope you enjoy my blog. You can follow me on my Facebook Fan Page and stay connected to find out all news and announcement. You also find me on Flickr to see all my pictures in high definition. To watch all the backstage videos subscrive my You Tube Channel

That’s all, for now.

Yours truly

Ps. : I would to say thank you to Eugenio De Riso for the grapich.

Salve a tutti,

Benvenuti sul mio blog! Questo è il mio primo post e vorrei dedicarlo a me stessa, per presentarmi.

Mi chiamo Valentina Turci, ho 24 anni e aspiro a diventare una fotografa professionista. Vivo a Gragnano ( Italia) ma vorrei trasferirmi per dedicare la mia vita alla mia passione. Come potete vedere sono una sognatrice incallita tanto che il mio motto è “ Non vivi se i tuoi sogni muoiono”, questo è anche il mio consiglio per i giovani d’oggi.

Ad ogni modo, le mie più grandi passioni sono la fotografia ( davvero?) e le arti visive in generale. Il mio amore è nato quando ero solo una bambina e i miei genitori mi regalarono una piccola macchina fotografica per Natale, avevo solo 8 anni! Adoravo scattare fotografie a tutto e a tutti, ero affascinata dal suono dell’otturatore e dagli strani colori della pellicola ( poi ho scoperto il negativo XD).

Negli anni dell’adolescenza ho dedicato il mio tempo girando piccoli video parodia insieme alle mie amiche, è stato un periodo esilarante! Ma ho messo da parte per un po’ la mia macchina fotografica.

All’età di 20 anni ho acquistato la mia prima Reflex e dopo un po’ la mia passione è diventata una cosa seria. Ora sto studiando fotografia e sono convinta che questa è la mia strada ( incrociando le dita). I miei stili fotografici preferiti sono il ritratto e la fotografia di moda. Preferisco scattare foto alle cose vive, che respirano…come gli esseri umani.

Oltre alle arti visive sono un’amante della musica rock, una make-up addicted, una film “watcher” e una mangiatrice di libri; tutte queste cose sono d’ispirazione per me, basta ascoltare una canzone o leggere un libro che il mio cervello comincia a lavorare e creare progetti e fotografie.

Spero che il mio blog vi piaccia. Inoltre, potete seguire la mia Pagina Facebook per rimanere sempre aggiornati e leggere i miei annunci. In più potete trovarmi su Flickr e vedere tutti i miei scatti in alta definizione. Per vedere i video backstage iscriviti al mio Canale You tube.

Per Ora è tutto.

Yours truly.

Ps. Vorrei ringraziare Eugenio De Riso per la grafica.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s